Apa yang aku ada...

Bismillahirrahmanirrahim...


Berat juga tangan nak menaip ni,,, tapi lagi berat kalau page ni kosong dari hari ke hari,,, minggu ke minggu,,, bulan ke bulan,,, tahun ke tahun... tapi tak satu pun aku boleh kongsi dengan orang lain... Tapi aku tak pandai menulis sangat,,, ilmu tak seberapa,,, jadi hanya sekadar menulis berdasarkan kepada perkara yang berlaku di persekitaran dan apa yang aku temui jawapannya sahaja... pertama sekali ia adalah catatan untuk diriku,,, dan sahabat seperjuangan,,, atau kepada sesiapa yang mencari kepada perkara berkaitan yang telah dicatatkan...

Sebab ilmu yang baik tu patut kita sebarkan,,, apa yang aku buat bukanlah ghairah untuk memberi pendapat sendiri,,, mencari nama atau pujian,,, tetapi hanya sekadar peringatan buat diriku yang lemah ini...

Sebab sekarang ni ramai orang yang minat menulis,,, dan suka memberi pelbagai pandangan,,, kadang2 sehingga wujud pelbagai kesalahan dan salah faham dari artikel yang diterbitkan...


Maka,,, ini...

Cuma sekadar tulisan-tulisan,,, coretan-coretan yang tak seberapa,,, itu saja yang aku mampu bagi kepada semua pembaca blog ini... TERUTAMA sebagai peringatan dan panduan untuk diriku yang MUDAH LUPA ini... segala yang kusampaikan itu pun hanya sekadar pandangan,,, (((sekiranya berkaitan agama ia dipetik dari pandangan para ulamak bukan kefahaman dan pandangan aku sendiri))) dengan jujur aku amatlah sedikit ilmu dan sedikit juga pengalaman,,, maka catatan ini adalah dari pelbagai sumber rujukan samada kitab2,,, kuliah2,,, ceramah2,,, temubual2,,, artikel2,,, dan pelbagai lagi yang telah aku ikuti atau laksanakan... untuk penulisan blog mengenai seorang MANUSIA,,, dalam HIDUP dan PERJUANGAN...

Tidak perlu link kembali atau minta izin... Apa2 yang anda baca di sini hanyalah maklumat... Ianya akan menjadi ilmu yang manfaat apabila diamalkan... Dan jika kita sampaikan ilmu yang kita ada kepada orang lain,,, maka Allah akan menganugerahkan kepada kita ilmu yang belum kita tahu.

Aku rasa elok setakat ini dahulu sebagai muqaddimah untuk catatan permulaan mengenai kisah seorang MANUSIA dalam HIDUP dan PERJUANGAN...

wallahu'alam

"Kita lahir dengan otak di dalam tengkorak kepala kita. Sehingga tidak peduli semiskin mana pun kita, kita tetap kaya. Kerana apa yang anda fikirkan (akal) dalam otak anda jauh lebih berharga daripada emas dan segala perhiasan."


1 Response to "Apa yang aku ada..."

  1. mawar says:

    alhamdulillah..
    semoga coretan2 anta bole dipublish & bermanfaat pada sahabat lain.
    insyaAllah

Post a Comment

MANUSIA, HIDUP DAN PERJUANGAN

elyas. Powered by Blogger.
powered by Blogger | WordPress by Newwpthemes | Converted by BloggerTheme